اینجا چراغی روشن است

از روضه ها 2

سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷ ب.ظ

آخرش ماندنی ِ‌ عاشورای تهران شدم...(نخواستم و نشد رفتنم میسر!)

ولی انصافا سخنرانی های امسال حاج آقا پناهیان_در مورد امتحان و ابتلا_ برای من یکی عجیب بود.اعتراف می کنم قبل تر ها سخنرانی هایشان را که گوش می کردم احساس می کردم به سطح من نمی خورد و باید سخنرانی های سطح بالاتری را بشنوم و یک کلام: عوامانه است... بعد ِ یک مدت که پایم سر خورد و رفتم سمت و سوی دیگری حتی از همان عوام ها هم پایین تر رفتم ...(آنقدر پایین که دست ِ خدا هم بهم نمی رسید(مثلا)...) ولی جدای از برداشتهای درست و غلط ِ من، جدا امسال جور دیگری حرف زدند... شاید هم گوشهای من جور دیگری موضوع را گرفتند... نمی دانم!

و اما یک سوال‌ که همچنان،هر شب، ذهن مرا به خود مشغول می کند... اینکه توی روضه ها مثلا می گویند حضرت ِ‌مادر امشب خیلی ناراحتند و کذا و کذا یعنی چه؟مگر نه اینکه الان  امام حسین(ع) و فرزندان شهیدشان همگی در جوار حضرت زهرا(س) هستند؟پس نقل ِ دل نگرانی و اندوه دل مادر دیگر چیست؟این درست که حضرت زهرا(س) آن زمان هم شاهد واقعه بوده اند اما پس از شهادت که به هم پیوسته اند دیگر غم و اندوه برای چه؟


این ربات های امریکایی چه می خواهند از جان وبلاگ های ما(آدم توی وبلاگ خودش هم امنیت ندارد)؟امروز که آمار نمایش وبلاگم رقم بالایی بود، آی پی ها را چک کردم؛یک عدد ربات امریکایی کل مطالب آرشیو وبلاگم را چک کرده بود!(واقعا کی بوده یعنی؟)


{بی ربط : لعنت بر پستی که بی موقع منتشر شود...}
  • .:.چراغ .:.

نظرات  (۷)

  • حسین بوذرجمهری
  • سلام
    دغدغه خوبی بود. اگه جواب سوالتون رو درباره غم خانم گرفتین به ما هم بگین.
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • خارج ازچارچوب
  • منم ممنون از جوابتون :|
    پاسخ:
    خواهش می کنم:دی
    بسم الله
    شاید گریه ها و عزاداری ما برای ابتلائات و مصیبت های وارده به حضرت باشه، اما عزاداری معصوم علاوه بر مصیبت های ظاهری بر مصیبت عظمای دیگری هم هست و آن "عدل ستمدیده" است، ما فکر می کنیم که اگر حضرت به کوفه می رسیدند و حتی رهبری نصیب ایشان می شد دیگر همه چیز به خوبی و خوشی تمام شده بود در حالی که تا به حکومت جهانی اسلامی و ان الارض یرثها عبادی الصالحون" نرسیم نا راحتی برای حضرات معصومین هست و این ناراحتی بر طرف نمی شود مگر به انتقام جویی حضرت صاحب الزمان-عج- و حکومت جهانی آن حضرت...
    اللهم اشف صدر الحسین بظهور الحجه
    +
    هذه بضاعتنا
    پاسخ:
    سلام
    ممنون و مچکر از جوابتون

  • خارج ازچارچوب
  • حاج آقا پناهیان هرجا میره مخاطب خودش رو میشناسه.

    در مورد اندوه و ناله حضرت زهرا هم چیز خاصی به ذهنم نمیرسه.جز این‌که ما توی روضه در واقع داریم زبان حال عاشورای61 قمری رو بیان می‌کنیم.یعنی اون موقع همچین شبی حضرت خیلی ناراحت بودند.
    بعد این‌که چه بسا حضرت زهرا هم‌نوا و همراه با امام زمان میشن که حی و حاضرند و برای این ایام عزاداری میکنند.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون و مچکر
    امتحان و ابتلا را صبح ها تلویزیون نشون میده .. ی بار نشستمـ .. خیلی خوب بود ..
    میدونی آره عوامانه شاید حرف بزنه .. اما تاثیر گذاره .. اگر مثلا ده شب بشینی پای صحبتش قشنگ حس می کنی تغییرات توی وجودت رو .. بعضیا هستن فقط بلدن قشنگ حرف بزنن کاربردی حرف نمی زنن .. اما آقای پناهیان کاربردی می گه ..

    این ربات های آمریکایی .. ! شاید تحت نظری :دی

    پاسخ:
    آره قبول دارم کابردیه

    .

    بخدا :دی
  • طلبه امروزی
  • سلام
    با مطلب جذاب «مُدگرایی» بروز هستم . در این پست اول بحثی کوتاه درباره مُدگرایی شده و بعد انواع پوشش بانوان در قسمت های مختلف بررسی شده است و هر کدام از این انواع پوشش دارای عکس (تصویر) هستند تا ذهن خواننده بیشتر با طرز پوشش آن سبک آشنا گردد ... مطلب رو از دست ندید . می تونید مطلب رو در ادامه مطلب بخونید یا اینکه فایلش رو دانلود کنید . راستی صفحه اختصاصی «دیدگاه های من» بروز شد .
    پاسخ:
    سلام

    خدارا شکر که یه منبر مفید نصیبت شده...

    منم امشب توفیق شد رفتم پای صحبت های حاج آقا میرباقری..

    خیلی مفید بود جات خالی..

    در مورد سوالت به نظرم منظور همان زمان است، نقل به زمان میشود که در آن زمان مادر چه حالی داشته و اگر همچنان دارد شاید به خاطر مظلوم واقع شدن خون شهدای کربلاست که هنوز حقش ادا نشده!

    کدام یک از ما بهای خون شهدا را داده ایم...

    خدا توفیقمان دهد.

    التماس دعا

    پاسخ:
    آره خیلی خوشم اومد از این مبحث امتحانات
    ممنون از جواب
    انشالله
    محتاجیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی