اینجا چراغی روشن است

من و آن 4 نفر

يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۳ ب.ظ
معمولا هر چند وقت یک بار،  دستی به سر و روی فولدر های مِسی* می کشم. هر بار بر اساس یک چیز خاص دسته بندی شان می کنم وحتی اسم درایورها را تغییر می دهم! آخرین بار  قسمت های مختلف را بر اساس مفید/غیرمفید بودنشان پوشه بندی کردم. 
این شد که موسیقی و فیلم و تصویر و برنامه های کاربردی رفتند توی پوشه ای به اسم "متفرقه" و باقی که شامل چیزهای مربوط به علم و مذهب بود در پوشه های جدا جای گرفتند. حالا بماند که آمار مراجعه ام به فولدر متفرقه چندصد برابر مراجعه به باقی فولدر هاست :|
تازگی ها به سرم زده فولدرها را بر اساس آدم های درونم دسته بندی کنم. سوء تفاهم نشود! شاید مستعد «اسکیزوفرنیا» باشم اما چند شخصیتی نیستم! به نظرم هر کسی می تواند روحیه های مختلف درونش را دسته بندی کند. 
"کودک درون" را که لابد شنیده اید؟
شما را نمی دانم اما من به جز کودک درون، چند تا درون-زیست دیگر هم دارم. مثلا "پیرزن درون" که بی حوصله و گنده دماغ و غرغروست. زنِ میانسال، درون که محتاط و خود سرزنش گر است. و یک زنِ جوانِ یاغی که زنانگی اش بیشتر است و خیلی در بند قضاوت این و آن نیست. و گاهی که می تواند خودش را از شر  آن کودک و پیرزن و زنِ محتاطِ سرزنش گر خلاص کند، شعر می گوید، می خواند، و داد می زند حتی. خلاصه خلاقیت های خاص خودش را دارد و کارهای عجیبی می کند. 
 

* اسم مستعار لپ تاپ بنده(msi). حالا نه اینکه راه و بی راه مسی صدایش بزنم. فقط وقتی می خواهم به دیگران معرفیش کنم اینطوری صداش می زنم. :))
  • .:.چراغ .:.

نظرات  (۵)

  • سید مجتبی امین
  • خیلی عالی بود.
    بالاخره یکی از این درون زیست ها باید پیروز بشه.
    فک کنم همان زن جوان یاغی بهتر از بقیه باشد
    پاسخ:
    نه فکر نکنم لازم باشه
    فعلا تعامل خوبی دارند
  • حسین بوذرجمهری
  • بله دقیقا
    انسانی است که میخواد
    در واقع انسانی است که نمیخواد! حیوانی است که میخواد!
    پاسخ:
    حیوانی که می خواد...
  • حسین بوذرجمهری
  • پشت و رو (به انگلیسی: Inside Out) یک پویانمایی رایانه‌ای سه بعدی، فانتزی و کمدی به کارگردانی پیت داکتر است. این انیمیشن توسط استودیوهای پیکسار ساخته شده و توسط والت دیزنی پیکچرز عرضه شد. ایده اصلی و داستان فیلم توسط پیت داکتر نگارش شده است. این انیمیشن در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۵ عرضه شد. این فیلم دربارهٔ دختری به نام رایلی آندرسون است که در درون سر آن پنج حالت احساسی شادی، خشم، نفرت، ترس و غم وجود دارد و این پنج احساس در این تلاش هستند که رایلی را به کنترل خود درآورند.

    مانند همهٔ ما، رایلی هم توسط احساسات خود کنترل می‌شود، مانند لذت، ترس، خشم، نفرت و غمگین شدن، این احساسات در مرکز ذهن و فرماندهی رایلی به عنوان شخصیت‌هایی در این انیمیشن زندگی می‌کنند و صاحب خود را در زندگی روزانهٔ خود راهنمایی می‌کنند. با تلاش رایلی و احساساتش برای تنظیم خود با یک زندگی جدید، آشفتگی‌هایی در ذهن او به وجود می‌آید. گرچه لذت، احساس اصلی و مهمترین احساس رایلی تلاش می‌کند تا چیزها را مثبت نگه دارد، اما در میان احساسات دیگر برای کنار آمدن با یک شهر، خانه و مدرسهٔ جدید تضاد وجود دارد

    https://en.wikipedia.org/wiki/Inside_Out_(2015_film)

    https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B4%D8%AA_%D9%88_%D8%B1%D9%88_%28%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B5%29

    درسته توی این آدم هیچ قوه عاقله ای وجود نداره و دقیقا همون انسانیه که غرب میشناسه یعنی فقط احساس هست ولی به هر حال دیدنش خوبه. مخصوصا برای درک شناخت غرب از انسان.

    اینم از این :)
    پاسخ:
    ممنون بابت این توضیحات پر و پیمان :)
    زحمت کشیدین
    این بند آخر اینجوری بگیم هم میشه: «...دقیقا همون انسانیه که {حکومت} غرب می خواد»
  • حسین بوذرجمهری
  • هر بار که این جا میام و این مطالب جالبتون رو میخونم با خودم میگم من چرا زودتر نیومدم مطالب قبلی رو هم بخونم؟
    کارتون inside out رو دیدید؟ اگر ندیدید ببینید! اگر دیدید هم منو یاد اون انداخت!
    پاسخ:
    آقا همین حضور کم هم غنیمته
    دستتون درد نکنه :) ندیدم باید ببینم
  • خارج ازچارچوب
  • جالب بود! هم اسم لب‌تاب،هم نوع فولدربندیا.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی