اینجا چراغی روشن است

اگر دقت کنید به بک گروند و فایل ها، حکایت از همون برزخِ معروفِ سنت و مدرنیته دارند...

همون برزخی که فروغ ازش به "فصل سرد" تعبیر می کنه و می گه: ایمان بیاوریم به آغازِ فصل سرد*

زنی تنها

در آستانه فصلی سرد

در ابتدای درک هستی آلوده ی زمین

و یأس ساده و غمناک آسمان

و ناتوانی این دستهای سیمانی ...

منم مثل خیلی ها تو این برزخ پرسه می زنم. حتی اگرچه در مزمتِ مدرنیته و تبعاتش قلم بزنم و مطلب چاپ کنم! گرچه دوست ندارم مصرف گرا باشم، تحت تاثیر القائات رسانه ها قرار بگیرم، تو گردابِ شبکه های اجتماعی غرق بشم و و و

ولی من یه آدمِ معمولی ام. یه آدمِ خیلی معمولی. شاید فقط اندکی، کمی، یه خورده نسبت به وضعیتم آگاهم. 

+عکس بک گروند از الناز نبی زاده.

* البته برداشتِ شخصی و آنی من بود از این شعر. و ربطی به نیت فروغِ خدا بیامرز نداشت :)

  • .:.چراغ .:.

نظرات  (۷)

مطالب تالیفیه رو خودم خیلی می پسندم غالبشون رو هم توصیه میکنم به خوندن . واقعا ارزش,داره البته اگر اهل داستانید
پاسخ:
بله اهل داستانم و خواهم خوند انشالله.ممنون
  • سید احمد برقعی
  • 1- چه عنوانی! من بودم میگذاشتم "برزخ" یا لااقل "گرفتار در برزخ" یا حداکثر "در برزخ سنت و مدرن"
    اما این عنوان دیگر هیچ چیز نگفته نگذاشته!!
    2- این ایده ی دستکتاپ قدیمی شده ، هیچ، اما دیگر بیش از آدمها را می آورد داخل حریم خصوصی آدم...
    انگار شو گذاشته اید تا همه ی دغدغه هایتان را نمایش دهید. و تازه ارجاع هم می دهید که نام فایلها را بخوانید!!
    خوش نداشتم.
    3- این برزخ دارد خودش تبدیل به یک مد می شود ها! حواستان باشد.
    4- قسمت "آگاهی" حکیمانه بود.
    اما "آگاهی" به حمل اولی به درد کسی نخورده
    به حمل شایع باید آگاه بود
    آنوقت دیگر عنوان اعتباریِ سنت و مدرن محو می شود و می ماند و انسان و هدفش
    پاسخ:
    ممنون از نظرتون
  • یاسمن هرندی
  • آدم با همه قسمتهای عکس همزادپنداری میکنه! مثل پارچه چهل تکه شدیم!
    پاسخ:
    به نظرم ما خانوما بیشتر از آقایون می تونیم معنی این عکس رو بفهمیم.
    چون تناقضاتِ ما بیشتره...
  • حسین بوذرجمهری
  • به نظرم بیشتر از اینکه سخت باشه، سختش میکنید
    البته شایدم من درک درستی ندارم. شاید منم مثل شما و خیلیهای دیگری هستم امّا درکی ازش ندارم!
    پاسخ:
    سخته اما خیلی هم سختش نمی کنم. چون مدتیه کنار اومدم با معمولی بودن
  • yalda (sedighe)
  • اووووووف آدم سرش سوت میکشه با این عکس
    پاسخ:
    لحظاتی بعد از نوشتن این پست ترتیبش رو دادم :)))

    فکر نمی کردم به این راحتی بشه سنت و مدرنیته رو جمع و جور کرد تو ی یه عکس!!!
    جالب بود
    پاسخ:
    این تصویر کاملا به طور ناخودآگاه شکل گرفته!
  • خارج ازچارچوب
  • اینترنت اکسپلولرش که نشون میده صاحابش پایبند سنته!

    بنظرم بدون برنامه دقیق و فکر شده نمیشه کاری از پیش برد. سنت، انزوا و رکود و کندی داره، غلبه‌ی مدرنیته هم آدم رو تبدیل میکنه به ماشین!
    پاسخ:
    :))) نه! فرمت پیشفرض  فایلهای اینترنتی م اکسپلوره :|
    به اسم فایل ها دقت نکردینا
    بله دقیقا برنامه ی فکر شده می خواد و پایبندی به برنامه ی فکر شده


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی