اینجا چراغی روشن است

بابای انقلابی ام...

پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۱۵ ب.ظ

 

می خواستم امسال حتما روز پدر برای بابا  مطلبی توی وبلاگ بنویسم ... توی ذهنم دنبال یک مطلب خاص بودم ... نمی دانستم از مهربانی ها، نگرانی ها و پند و نصیحتهای پدرانه اش بنویسم یا از لبخندهای گرم و لحن دوستانه ی او ... یا از دستها و چشمهای همیشه خسته اما مشتاقشو یا دلتنگی ها اخیرم  ...

به جای همه ی اینها تصمیم گرفتم مثل همه ی آنهایی که امسال روز پدر از بابای ِ بزرگتری می نویسند،من هم از او بنویسم ... بابایی که تمام مهربانی ها، نگرانی ها ، دلسوزی ها و حوصله به خرج دادن های باباهایمان را در او سراغ داریم ... بابای رو سفیدی که سیاهی ِ دل ِ خیلی هایمان تا همیشه بدهکار  ِ خوبی های اوست ...

به گمانم اینطوری بابا هم خوشحال تر بشود ...

 

 

 

بابای مهربانم ...

از شما نوشتن و برای شما نوشتن از عهده ی قلم ِ بی مقدار و شکاک ِ من بر نمی آید؛  تنها خواستم من هم قطره ی  کوچکی باشم بر تن این موج...

مدتهاست که شک دارم به قلم ...به خطوط ... به شب و روز ... و باورهایم  همه شبهه ناک شده اند ...

این روزها که حق و باطل در هم تنیده اند و تشخیص بد و خوب، زشت و زیبا ، مرد و نامرد دشوارتر از هر کاری ست و سیرت ِ جامعه هر روز به حرفهای علی(ع) شبیه تر می شود ....

این روزها حق و باطل ِ زندگی ِ دختر کوچکتان به هم آمیخته و عجیب مستاصل است ...

اگر خودخواهی نبود می گفتم که دلم می خواهد یک روز بلند شوم بیایم پیش تان و شما پدرانه نصیحتم کنید و من فقط گریه کنم... شاید این دل آرام بگیرد و شاید دم مسیحایی تان کبوتر روحم را دوباره زنده کند ....

این روزها که عقل دردی از من دوا نمی کند و درس(دانشگاه) فقط به تعداد روزهای تلف شده ی عمرم اضافه می کند  ...

 این روزهای پر از ترس و تردید و تلقین تنها یقین من همان چفیه ی سفید رنگ ِ روی شانه های شماست ...و تنها چهره ی مهربان و صدای گرم شماست که یخ ِ دلم را می شکند و دیگر هیچ ...

تنها یقین من اینجا میان این همه سیاهی؛ میان این همه آلودگی و تهمت و بهتان و دروغ  نور ِ چهره ی شماست آقا ...

که در این بیغوله  راه را کمی روشن می کند و دل را قرص ؛ و حرفهایتان که نوید صبح می دهند و بوی صداقت ...

بابای انقلابی ام !

من  هنوز فرزند ِ دلخواه ِ شما نشده ام !

اصلا هنوز هزار فرسنگ فاصله است بین من و پاکی ... بین من و شما ... با این حال می دانم اجازه می دهید دورادور دوستتان داشته باشم و از هیچکس دریغ نمی کنید مهرتان را ...

این روزها عجیب دلتنگ دیدنتان هستم ...

و بدبختانه تمام سهم ِ عمرم از لمس ِ حضور ِ تان  همان دیدارِ نصفه و نیمه ی  همدان  بود که در شلوغی اش مدام گمتان می کردم و دوباره پیدا می شدید ...

و اعتراف می کنم که در تمام این سالها و روزها و ماه ها قصه ی من با خدا و امام(عج) و  شما همین بوده ... مدام گمتان کردم و باز پیدا شدید !



        وقطره ها...

  • .:.چراغ .:.

نظرات  (۱۰)

بابای انقلابی ات
پاسخ:
هوم!
  • جوان انقلابی
  • گویند امام هر عصر بابای مهربان است
    روز پدر مبارک بابای مهربانم...
    اللهم عجل لولیک...
    --------------------------
    عفو بفرمائید دیر اومدیم.
    پاسخ:
    خواهش می کنم
    بابای ماست خامنه ایی
    پاسخ:
    :)
    سلام
    زیبا بود
    اجرتون با خدا
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    سلام

    خداقوت...

    ماهم موجی شدیم... :)

    یاعلی مدد..
    پاسخ:
    سلام

    سلامت باشی ...
  • واقعیت سوسک زده
  • سلام
    اینکه آدم در طوفان حوادث چراغ راه داشته باشد ، پدری داشته باشد که بهش تکیه کند که راه را نشانش دهد ..چقدر آرامش بخش است ، چقدر استوار قدم بر میدارد ...

    پاسخ:
    اوهوم ...
     مساله این است که :
    باز هم تسبیح و بسم الله را گم کرده ام
    شمس من کی میرسد، من راه را گم کرده ام
    منم به بابای انقلاب یعنی هاشمی روز پدر رو تبریک میگم!راستی شنیدم انقلاب گفته هاشمی بابام نیست! باری، به م چه کی بابای کیه!؟ ولی هرکی بابا هست ما باید بهش احترام بذاریم
    پاسخ:
    بله ایشون هم به عنوان پدر احترامشون واجبه ... اما  به عنوان پدر ِ انقلاب نمی دونم واقعا !!
    "من  هنوز فرزند ِ دلخواه ِ شما نشده ام !"

    خوب نوشتید... به امید انقلابی ماندن مان.
    سلام.
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    انشالله...
  • زهرا اکبری
  • سلام
    اجرتون با مولا:)
    پاسخ:
    سلام
    :)
    سلام
    دستتون درد نکنه :)
    پاسخ:
    خواهش می کنم
    دلنوشته ای برای دل خودمان بود
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی