اینجا چراغی روشن است

من یک زنم؛ خانه دار

شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ق.ظ

در دورانی که زن ها همه یک پا مرد شده اند و خیلی از زن ها، حتی از قشر متدین و مذهبی، از اینکه خود را خانه دار بدانند عارشان می آید و مدام الگوی زن شاغل_خانه دار موفق(الگویی که فقط برای یک عده ی معدود با شرایط و توانایی های خاص کارایی دارد) در جامعه باز نمایی می شود، حق بدهید با دیدن پروفایل فیس بوک این خانم ذوق کنم!

اگر ما زن ها به خانه داری ارزش ندهیم کی قرار است بدهد؟

وقتی ما زن ها برای خانه داری و شوهر داری و بچه داری، یعنی کاری که ساعت ها وقت صرف آن می کنیم(چه شاغل باشیم و چه نباشیم) کمترین ارزشی قائل نیستیم حق مان است هر چه سرمان بیاید.

باید باور کنیم صندلی آشپزخانه همانقدر مهم است که کرسی استادی دانشگاه! 

باید باور کنیم اهمیت خودمان و کارها و جایگاه مان را. باور کنیم اگر در خانه حضور نداشته باشیم، اساسا خانواده ای وجود نخواهد داشت. و اگر خانواده ها نباشند جامعه ای نخواهد بود که لازم باشد برای پیشرفتش تلاش کنیم!

باورش سخت است؟ آره باورش سخت است چون توی همین مملکت اسلامی، سالها سر سفره ی سرمایه داری نان خورده ایم و آش مان را فمنیست های رادیکال پخته اند! فمنیست های عزیزی که مثلا خواستند حقِ ناحق شده مان را بگیرند اما فقط وضعیت را پیچیده تر کردند...

اینکه بسیاری از زنان خانه دار دچار ابتذال فکری شده اند، سالی یک کتاب نمی خوانند و روزنامه ای را ورق نمی زنند؛ اینکه یا تا خرخره غرق پیازداغ و کیک و خامه اند یا وسواس تمیزی گرفته اند و وایتکس و صابون از دستشان نمی افتد؛ یا از این مهمانی به آن مهمانی و... بحث دیگری ست. بخشی از آن به  سبک زندگی غلطمان برمی گردد، که باعث شده وسیله ها هدف شوند؛ و بخشی هم برمی گردد به دستِ کم گرفتن زن خانه دار و خانه داری... تفکری که تا مغز استخوان زن ها و مردهایمان رسوخ کرده است.


نظرات  (۵)

  • محمد حسین متالهی اردکانی
  • http://motealleh.blog.ir/tag/%D8%B2%D9%86%20%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86

    سلام

    استفاده کردم. لینک بالا دو مطلب راجع به زن در جامعه ی مدرن است. خوشحال میشم نظرتون رو بدونم.

    ممنون
    پاسخ:
    سلام 
    حتما
  • حسین بوذرجمهری
  • به به
    توی وطن امروز مینویسید
    مبارکه
    بگو پس چرا دیگه محل ما نمیزارین. کلاستون بالا رفته.
    راستی
    توی لینکهاتون بنده رو دوبار لینک کردید! البته من که بدم نمیاد توی وبلاگ نویسنده‌ی توانایی چون شما دوبار لینک شوم!

    بهرحال تبریک میگم. امیدوارم همیشه نوشته هاتون رو از جاهای خوب خوب بخونیم :)
    پاسخ:
    اختیار دارید! این چه حرفیه
    بله الان متوجه شدم
    زنده باشید :)
  • آناهــیــ ـــتا
  • درسته مخصوصا پاراگراف آخر رو خیلی موافق بودم باهاش,
    ما گم کردیم ارزشامونو, انقدر برای خودمون اهمیت قائل نبودیم و اول شوهر و بچه و کلا دیگران رو مقدم دونستیم و خودمون رو نادیده گرفتیم که یادمون رفته باید خودمون رو هم پرورش بدیم. نتیجه ش این می شه که میریم جاهای دیگه دنبالش می گردیم. دنبال ارزش داشتن. احترام.

    داشتن تحصیلات و شغل خوبه, اما به نظر من آدم باید به یه شناختی از خودش هم برسه و اینکه واقعا چی می خواد از زندگی. آرامش زندگیش چطور به دست میاد. 
    نه اینکه بخاطر حرف فامیل یا اعتبار پیدا کردن تو خانواده بخواد بهترین سالهای زندگیش و جوونیش رو پای یه چیزایی بذاره که در آخر حس کنه فقط عمرشو هدر داده
    پاسخ:
    خودمون رو یادمون رفته
    خودی رو که نیاز به مراقبت داره تا بتونه مراقبت کنه...
  • واقعیت سوسک زده
  • سلام :)
    پاسخ:
    سلام علیکم :)
  • خارج ازچارچوب
  • یه جمله‌ای امام دارن که این روزا به شکل طنز و به فراخور اوضاع روز همه جا پخش شده به این مضمون که: روحانی اگر درست شود همه چیز درست می‌شود.حالا این نگاه کلان امام به حوزه و انقلاب اسلامی بوده.
    ولی جا داره بگیم خانواده اگر درست شود همه چیز درست می‌شود.
    جالبه ما که انقد می‌گیم این وضعیت،بخاطر تبلیغات سوء غربی‌هاست...علی قول دوستان و آشناهای نزدیکم که اون‌طرفا بودن تو خانواده‌های اونا همچین خبرایی نیست!هست ولی انقد فاجعه بار که ما متصوریم نیست!زن می‌دونه باید هوای خونه و بچه و مردش رو درست‌حسابی داشته باشه.اصلا اگه نیازی نداشته باشن دنبال شغل نمی‌رن.
    پاسخ:
    خیلی از اوضاع اون طرف مطلع نیستم
    فقط می دونم که فمنیست های موج سوم بر خلاف موج دویی ها که خیلی افراطی بودن، ملایم و منعطف تر هستن و طرفدار خانه داری و بچه داری. 
    یه جورایی دارن حرف اسلام رو می زنن(البته آرمان هاشون متفاوته قطعا). 
    ولی از اونجایی که ما همیشه چندصد سال از جریانات دنیا عقبیم الان تازه موج دو رسیده به اینجا! و این اصلا خوب نیست... 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی